vådan av dammsällskap

Nu har vi slipat golv i tre rum. eller vi och vi... är nog mest sambon som slitit med vrenskande slipmaskiner och yrande damm medan jag jagat barnet och kånkat möbler ur vägen. Eller förresten, jag gjorde en insats igår kväll o handslipade golvet i ett av rummen på stratgiska ställen. just det golvet var tjurigt av sig och ville mest bli stickor som kunde fastna i våra fötter men det blev nog bättre av lite knäkravlande punktinsatser från mig. Inte helt enkelt med ett barn som vill sitta i knät samtidigt som man jobbar men hon själpte till så gott hon kune. Var nog värre för sambon som fick brottas med slirande slipmaskiner, han behöver inget gympass efter helgen iaf. Trots arbetsbyxor med inbyggda knäskydd är han i princip skinnflådd på knäna efter den bedriften. frågar om han har råkat ut för samma åkomma efter damsällskap men tydligen har han inte haft det lika hårt som Björn Afzelius ("jag hade brännblåsor på knäna och rivsår på min rygg...")
(Lustig parantes är det där med skillnaden mellan dam- och dammsällskap. Den befärste en av mina bättre rekryteringar när det gäller mailkontakter.) Iaf så blev golven hyfsade. kvaliteten på golvplanken är inte den bästa men det blev iaf snyggare än innan och ingen av oss känner direkt för att börja riva ur och lägga nytt . Inte just nu... Kan nog bli bra när det är färdiglackat och möblerat. Om inte annat får man väl köra med stratekiskt placerade mattor.
Första lagret lack är under torkning och jag har slipdamm så jag kan roa mig med att städa resten av veckan. Otroligt hur det kan hamna precis överallt!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Jag har inte hört ordet dammsällskap förut. Sambon kände det som en nödvändighet att basta och bada i dammen efter att ha slitit ut hela badrummet. Så det där med damm känner vi till. Är man dammig hoppar man i dammen!

2007-09-10 @ 13:54:24
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0