på väg hem?

Som tidigare nämnts skall förhoppningsvis golven slipas i helgen och med dem lackade kan man börja flytta in på allvar. känns välbehövligt med ett riktigt hemma.
Det har varit två visningar på gamla huset, vet inte hur det går med budgivning... tycker tyvärr att mäklaren är pissig på att höra av sig. Har hon inget att rapportera eller ingen lust att rapportera? vore ju trevligt att få nån koll på om det verkar gå att sälja eller om folk bara vill glo?  Vore bra för mina nerver med et avslut på någon av alla trådändar bakåt. Jag har en tendens att inte riktigt kunna släppa taget om det förflutna när det känns ouppklarat. Förmodlligen därför som vissa av det förflutnas spöken hemsöker mig medan andra lämnar mig ifred.
Igår hade jag tevligt besök av moster och mormor, H var i sitt esse och ville vandra från famn till famn. Kul att se hur fort hon kände igen dem sedan sist. Jag hade lyckats lage en vegetarisk lasagne som blev riktigt bra även om den såg lite skum ut. Sällskapet var trevligt o vädret strålande. så skönt med en paus i solgasset vid lagårdsväggen. Måste komma ihåg att njuta ibland och inte bara gnälla omkring i jämngrå sörja.
Sedan åkte gästerna o sambon kom hem. La snabbt beslag på bilen o åkte till biblioteket för att lämna böcker. Kom hem med två kassar.  Sambon undrade om jag glömde lämna in böckerna. var för många godbitar för att missa. Vet inte hur och om jag skall hinna läsa allt men jag är mest glad över att suget finns där igen.
känns som om bebisdimmorna lättar lite och jag är på väg till att hitta tillbaka till nått annat än bara mammamaskinen som gått för fullt de senaste sexton månaderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0