matsnack

H var på invägning i torsdags... som vanligt var de inte nöjda med hennes vikt, så smal får man inte vara för då följer man inte deras kurvor... som tur är så följde hon sin längd o viktkurva så fint så vi kom undan med order om att blanda mer fett i maten. Kan ju säga att det inte är nån som ger oss föräldrar sånna order. Vi har liksom inte det problemet med att vi inte går upp i vikt.
Dottern är väl inte så intresserad av mat heller alla gånger. Är det gott kan  hon äta o är hon hungrig kan hon äta hyfsat men är det god mat o hon är hungrig då äter hon riktigt som ett mönsterbarn ;-) Är lite lättare att tratta i henne mat nu när jag kan få mata igen. Förut blev hon förbannad om jag la mig i men om man sköter det diskret kan jag få hjälpa till med en eller annan sked så länge hon är riktigt hungrig iaf... Kan inte vara het lätt at äta innan man lärt sig konsten att inte vända skeden upp o ner precis innan den kommer fram till munnen. Men hon är duktig tösen! Visserligen får jag fortfarande sanera både henne o omgivningen efteråt men n u är det mest från mat som trillat i knät och på golvet och inte alls så mkt som missat munnen, kletats in i håret och kladdats fast i bordet..

Nu skalll vi gå o se till pannan om den vill ha lite mer ved o sedan skall vi börja fundera på dagens lunch... pannkakaor kanske? Gott men tar sån tid att steka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0