mellodifestivalkval

Bläh! Jag är besviken! Tyckte deltävlingen i Jönköping igår var skittråkig! Inga kul bidrag, tråkiga skämt, många föredettingar... Programledaren hade glömt att raka sig innan sändning - för inte var det meningen att han skulle ha könshår i ansiktet? Ville gärna tycka om Uno&Irmas låt men den var också rätt trist...
Och jag som brukar hävda att jag är schlagerbög för jag gillar schlager och jag gillar män (även om jag hittat en som jag håller mig till). Gav upp så till den milda grad att sambon slapp se hela, han fick byta kanal efter att vi genomlidit alla åtta bidragen. Jag orkade inte bry mig mer.
Nåja, vad är väl en bal på slottet?
Jag fick iaf äta chips... och nästa vecka blir det genrepet, långt uppe under taket på scandinavium. Y och jag försöker hålla traditionen levande ännu ett år. Vi har sett genrepet på en deltävling sedan de gjorde om systemet och började köra med deltävlingar. Har faktiskt inte en aaaaaaaaaaaning om vilka vi skal se i år? Har varit långt inne i bebisdimmorna. Förresten; Lustans lakejer skulle väl vara joker i Göteborg? Föredettingar var ordet sa Bull.
Vilket TV-program var Lustans lakejer med i men kallade sig "rustans lakejer" och sjöng iförda robin-hood kostymer och stod på en rad och pinkade medan de sjöng? Ett suddigt minne, som dessvärre sitter behårt fast till skillnad från annat man upplevt under uppväxten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0