nyårstankar

Mindre än ett dygn kvar av 2007... ett år som för min del varit väldigt turbulent bitvis men samtidigt händelselöst. när något väl har hänt så har det varit tillräckligt omskakande kan man kanske sammanfatta det som?
Ett årsskifte ger väl alltid upphov till en hel del tankar?
Har bestämt mig för at inte komma med några nyårslöften, men jag funderar ändå mycket på vad jag vill med mitt liv just nu. En sak jag önskar mig av 2008 är ett jobb, gärna ett vettigt jobb som inte får en att se en rotfyllning hos tandläkaren som mysig avkoppling från arbetet (tro mig, jag har varit i den situationen och då är man på FEL ställe jobbmässigt). Hoppas också att det skall funka bra för barnet att hamna i dagissvängen, hon är en nyfiken och positiv tjej och jag hoppas att hon skall slippa människor som håller henne tillbaka för att tjejer inte skall ta plats, gilla bilar eller ha blå kläder. Tänker fortsätta klä min dotter i tröjor med racingbilar såväl som rosa prinsesströjor och uppmuntra henne när hon ser något spännande oavsett om det är en traktor eller en ullig kanin.
Hoppas att hon kan få bätre självförtroende än mig, jag blir så trött på att alltid vara osäker och gå omkring och känna mig som en bluff... Det har tagit mig sju år att inse att jag faktiskt är en bra bibliotekarie, undrar just hur många år det skall ta för en arbetgivare att inse det och anställa mig .
Läste ett horoskop i en veckotidning, där stod att 2008 skulle bli ett bra år för stenbockar... tänker glatt tro på det, kasserar gärna in både en fin kärlekssommar, tur i spel och ett bra karriärår som de "lovade".

Kommentarer
Postat av: Linda

Gott nytt år på dig!! :D

Jag hoppas att det nya året ska bli riktigt bra för er alla. :D
Och att H:s dagis inskolning ska gå bra!

Kram Linda

2007-12-31 @ 21:47:06
URL: http://lindaspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0