händige herrn

Sambon tillhör de där riktigt händiga människorna som kan laga allt och lite till... jag överlåter med varm hand det mesta till hans omsorg och kan bidra med att stå beundrande o titta på... helst vill jag undvika att bli hantlangare eftersom vi inte direkt spelar i samma liga o vi bara blir sura på varandra under tiden...
igår sammarbetade vi om att montera stolar o bord fr IKEA till barnet. Slutade med att jag lyckades sabba en sån där gängad grej som skall låsa skruven på plats o att sambon fick lösa det hela.
Men idag har JAG snickrat!
minsan...
eller... jag har skruvat i två skruvar sågat till tre plankor o sedan fick jag ge upp eftersom barnet hade vaknat och inte var road av mammas ansträgningar i att återuppliva träslöjdsskickligheten. (eller... ja, hon flinade en del när jag stod o slet för att såga av en planka men annars var hon måttligt imponerad). Har en känsla över att samon inte alls kommer att vara imponerad över mitt dagsverke men jag tycker minsan att jag varit duktig. blir säkert himla fint när det är klart om tre, fyra år eller så....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0