Djävulen bär Prada

Nepp, jag förstååååår verkligen inte varför man gör film på den boken. Den är ju inte direkt stor litteratur och jag hör väl inte till målgruppen för jag är tämligen ointresserad av mode och tycker inte att det är kul med all namedropping. Det som är intressant är väl hur totalt hon låter sig uppslukas men det framgår inte i filmen... Hade nog räckt med att läsa boken för min del. Fast Meryl Streep var ju lite coool.
Tycker fortfarande att min skolbibliotekarietid var tuffare. Det är ett dåligt tecken när man tycker att en rotfyllning hos tandläkaren är avkopplande efter arbetsdagen. Filmen (och bokens) huvudperson fick iaf lite modekläder och häftiga meriter för slitet, jag fick mest tinitus....

Kommentarer
Postat av: Ylva

Behöver nog inte se den filmen. Förvånande nog tyckte min manlige frisör att den var bra. Tyckte boken var smårolig men blev störd över allt hon gick med på att göra. Och hur lyckas man få ett sådant jobb om man är totalt ointresserad?

2007-04-17 @ 15:07:20
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0