Massa mässa

H har varit på sin första bokmässa. Tror inte förra året räknas eftersom jag var rätt nygravid då. Hade vagnen med mig och garderade med bärsele. Tur eftersom det inte var länge i taget hon ville sitta i vagn. Gick mest när hon var sömnig men det var inte så stor del av dagen… Annars så ville hon sitta i selen och ha koll så hon kunde tjoa glatt åt allt folk. Hon tyckte att det vara vansinnigt kul och hade tefatsstora ögon hela tiden. Inte så lätt att ta sig  fram med barnvagn dock fast det var skönt att kunna lassa saker på den. Hade aldrig klarat mig med bara sele heller eftersom skötväska, napp mm skall fraktas runt.

Hann naturligtvis gå vilse femtioelva gånger som vanligt, blir så förvirrad och lyckas se samma monter femtielva gånger… Intressantast var när jag och Y skulle försöka hitta varandra. Visade sig att vi befann oss i var sin ända av mässan – Tack och lov för mobiltelefonen! Jag lyckades hitta henne till slut och vi hann kika runt lite gemensamt. Det var också en intressant upplevelse att försöka ta sig upp på övervåningen med barnvagn. Letade förtvivlat efter en hiss (jag behärskar inte konsten med barnvagn i rulltrappa) och hamnade i fel ända där vi iaf hittade en hiss som personalen fick skicka upp oss i , gick runt där uppe och gick vilse lite och dessutom var hissen ned rätt bra gömd den med… Man ser helt klart andra saker med barnvagn.

Rätt bra mässa eter omständigheterna. Såg bara två kändisar (jan Guilliou och Mark Levengod) men träffade en tre gamla kursare från BHS, en som jag arbetat med tidigare och ett par andra människor man måste hälsa på. Gick från nio till ett på mässan men då började det bli riktigt svårt att ta sig fram med barnvagn. Nästa år får det nog bli barnvakt men det var billigare att gå i år för man kom inte fram inne i montrarna med barnvagn och kunde således inte köpa en massa skit…. Fast en bunt tidskrifter blev det iaf. Lite måste man handla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0