realitycheck

Tror att hala familjen är en aning möra efter USA-tripp respektive gräsänkedagar. L kom hem förkyld och i måndags tog min förkylning fart efter att ha legat och pyrt ett tag. På tisdagen satt jag och huttrade fast det skulle vara 25 grader och samtidigt så får dottern tilltagande kolik/magknip. Inte lätt att se dem när de får så ont att de skriker otröstligt, har gaser som får magen att bukta och fiser värre än ett helt kompani på torsdagskvällen. Tvingade sambon att åka till apoteket och köpa miniform (som skall hjälpa till att hantera gaserna) och efter att ha trattat i henne det före varje matning så vände det så sakta nån gång efter ett på natten. Innan dess var det mesta hopplöst hemskt och ont... Sedan kom det små gnyenden och utbrott under natten så idag har vi ägnat dagen åt att försöka sova ikapp lite. Förmodligen skulle L behövt det med. Jeltag och kolikbebis är inte den ultimata kombinationen.
Så nu har man provat på hur verkligheten som småbarnsförälder ser ut... Vi får se om detta är den nya ordningen eller om dottern återgår till att vara en förnöjd bebis utan bagknip som bara ylar när hon inte får som hon vill.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Hur går det? Friska nu? Man ska inte behöva fisa tills man får ont i magen! Stackars barn!

Är inte avundsjuk på sömnbrist. Håller fortfarande på att hämta mig efter den otippat skojiga konferensresan. Drog med mig en trevlig mattelärare till en sjö mitt i natten och pratade nästan till tre. Lagom kul att diskutera läroplan -07 klockan 8.30.

2006-06-18 @ 18:52:14
URL: http://www.yfronten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0