Midsommarfirande

vi packade bilen full och begav oss till min mormor för midsommarfirande. Tänk så mycet prylar man kan knö in i en kombi? Hunden blev iaf toknöjd när han fattat vart vi var och krävde genast att vi skulle bada. Dock fick han vänta lite så vi fick fikat. Unte så dumt med gräddtårta! Blev så styrkt att jag till och med begick premiärdopp när vi sedan kom till sjön. Kallt men inte SÅ illa som väntat. Har sina fördelar med att vänta till mitten av juni tydligen? Brukar minsan doppa mig tidigare än så men livet som småbarnsmamma är annorlunda än hur man hade det tidigare. Har knappt varit i solen heller för den delen.
Sedan blev det sill i diverse former och färskpotatis (som jag till min förtjusning fyndat för två kronor kilot) med lite annat gott till. Fick avstå från nubbe men såg iaf till att det sjöngs lite till snapsen. brukar inte vara så mkt för snapsar annars men just på midsommar hör det till. Fast vi släpar fortfarande omkring på samma kollektion miniflaskor som vi köpte för två år sedan så vi behöver nog inte känna oss SÅ försupna.
Blev en väldigt stilsam men trevlig midsommar. Skulle egentligen gjort en krans åt lillan men hoppade över det. Får bli nästa år när hon har lite mer koll på vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0