Kalla det vad fan du vill

Min kompis rekomenderade mig att läsa Marjaneh Bakhtiaris bok men det blev liksom inte av förrän nu. Den har en framsida som är långtifrån lockande men innehållet är ett annat. Alla dessa vilsna människor, att det kan vara så kul med kulturkrockar? Det är inte bara familjen Irandoust  som man minns. även om mammans strävan efter att erövra språket och förstå sig på det typiskt svenska aldrig lyckas ge henne det facit till svenskhetens mysterier hon strävar efter. Där finns ochså svenskarna som lika trånande försöker förstå sig på det främmande och omedvetet pöser av stolthet över sin förståelse för dessa exotiska seder. Den röda tråden verkar osäkerheten vara. Hur skall man vara för att duga och hur skall man förstå sig på tillvaron?
Kan inte annat än att i min tur rekomendera den här boken.

Kommentarer
Postat av: Sepideh

Jag har precis läst ut den boken och tyckte den var underbar. För första gången läste jag en svensk bok som jag kunde relatera till!!!

2006-07-09 @ 19:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0