Magar -intressantare än du tror

ibland blir man lite frustrerad... förra veckan fick jag först höra att du är ju inte så stor för att bara ha en månad kvar och en halvtimme senare att jag väl inte fick växa mer nu... Intressant hur engagerade folk blir i ens stackars mage? Föreslog att de får ordna en vadslagning på jobbet efter att de stått och försökt gissa på pojke eller flicka där inne. Jag säger bara "att antingen blir det en pojke eller en flicka" är fortfarande inte säker på vad det kan tänkas vara men böjrar ha vissa funderingar... Lär ju visa dig...
Fast nu börjar faktiskt magen bli rejäl och det är fullt med bebis där inne, eller bläckfisk med tanke på var det putar ut samtidigt?
I lördags kväll fick sambon rycka in och hjälpa till med projekt gipsmage, blev kladdigt och kallt först och sedan våtvarmt omslag men med en halv burk vaselin till hjälp så fastnar man iaf inte i gipsbindorna med fjunen på  magen... Hade lindat in inderkroppen i gladpack för att slippa vara vaselinkletig precis över allt men sambon tyckte att det var väl inte mycket till kjol? Kanske vore ett intressant mode att knalla omkring i gladpack med en käck gipsöverdel?
Gipsmagen ligger på tork nu iaf och blev hyfsad, behöver nog lägga minst ett lager gipsbindor till för att den skall bli stabil och så jobba lite på finischen, fullt så knölig är faktiskt inte min mage men när det skall gå undan innan gipsen stelnar så blir det inte alltid så noga... Skönt att inte behöva vara kvar i den hela tiden den torkar för det tar tydligen en evig tid...
I övrigt tror jag att sista månaden är till för att man skall bli så trött på att vara gravid att man ser fram emot förlossningen och struntar i alla skräckhistorier man får höra... När vi var hos mormor nu så lyckades jag ta mig ner tilll och upp från sjön (om än i snigelfart) men då fick jag såna intressanta krämpor som ont i bakbenen? Roligt nästan jämt detta.. Men det är studtals rätt kul att sitta och titta på magbävningarna. Man skall inte ställa te, kaffe eller andra varma drycker på den där till synes behändiga hyllan för rätt som det är har den flyttat sig tio cm till vänster och sedan tillbaka (plus att det putar ut på minst åtta olika ställen samtidigt - stackars lilla bläckfisk vad den sliter!)
27 dagar kvar till BF... inte så långt. Nog dags att se till att packa den omtalade BB-väskan så det är gjort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0