Bokfrågornas ABC - Q

Nu har vi kommit fram till bokstaven Q hos

http://lillaosblogg.wordpress.com/page/2/

  1. Qvinna i världen av Inger Frideborgsdotter handlar om sex kvinnor med olika levnadsöden i olika tider, på olika platser. Berätta om en annan bok som handlar om en kvinna i världen som du tycker är läsvärd!
  2. The queen and I är en fantastisk bok om hur kungafamiljen i Storbritannien får omvärdera sitt liv då landet blir republik. Boken är skriven av Adrian Moles morsa Sue Townsend. Berätta om en annan bok som handlar om en drottning!
  3. Qué? Berätta om en bok som du inte alls förstod dig på.
  4. Och till sist gör jag det lite lätt för mig och ber dig berätta om en författare eller bok på Q.

1. Drar till med favoriten Barbro Alving igen. Hon var yrkeskvinna, reste runt ovh gjorde reportage och med sitt beslut att bli ensamstående ogift mor myntade hon begreppen "Bang-barn" och är nog delaktig i att det numer inte är stor skandal att bli på smällen som ogift. Fick tillbaka kåserisamlingen "...hemma bäst" (kärringen mot strömmen) som jag lånat ut och innan den skall in i bokhyllan igen måste jag nog läsa om kåseriet om hur man bör klä sig i tropikerna.
2. "Drottningen vänder blad" av Allan Bennet är en liten pärla! Den handlar visserligen om SAMMA drottning men jag hoppas det är OK
3. Det har varit rätt många... Jag förstod inte varför alla blev så lyriska över Millenium-triologin och jag tyckte att "Karolinerna" mest var seg...
4.  Jag måste få fuska lite o påminna om "Varför är det så ont om Q" Tänk så praktiskt det vore att kunna spreja krympolin eller sträckolin efter behag?


Kommentarer
Postat av: Lilla O

Drottningen vänder blad har jag inte läst. Låter intressant!

2010-03-24 @ 21:05:19
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0