paus..

Jag har ledsnat lite på att blogga här, det är ju (nästan) ingen som orkar komentera med den där ordverifieringen som jag inte bett om och inte fattar hur man skall slippa.
Kanske känns det bättre senare eller kanske flyttar jag över även min privatblogg till nån annan plattform men just nu håller jag mest liv i min bokblogg. www.mariasbokliv.wordpress.com Kika gärna in där.

Tänkte ge en snabbrapport om tillvaron med barn o menageri.
Stora tjejen är på kalas idag hos en av sina favoritkompisar o ibland verkar hon så väldigt stor? Var tar tiden vägen? Lilla verkar också mkt större när hon plötsligt kan en massa saker. Vinka, klappa händer, krypa (inte helt färdiglärt ännu) och hon börjar försöka dra sig upp mot saker. Men fortfarande en snoris. Vi är inne på sjunde veckan i rad med förkylningar även om hostan inte är lika bedrövlig nu.

Ankorna har fått ruvdille, tre av fem har lagt sig, den första smugglade jag in nya ägg under (har ju ingen hane så det blir inget av deras ägg annars hur duktiga de än är) och hon fick två bebisar varav den ena inte blev mer än en vecka. Den andra är ute o går med sin mamma o är hur söt som helst. Får hoppas att den växer upp till en stilig Blekingeanka. Av femton kläckta kycklingar klarade tre sig, det visade sig sedan att det förmodligen har med fodret att göra men det är ju inte stor tröst. Av dem blev en dålig och fick tas bort så lusten att kläcka kom av sig. Det blev heller inget av gåsäggen. Eller jag tror att det blev gässllingar men att de inte orkade ända fram, de började aldrig pipa och fick inte hål på skalen. Med sånna motgångar är det bara att konstatera att det inte alltid är roligt med djur.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag läser ju denna! MEn men... =)

2010-06-20 @ 21:06:39
URL: http://wessand.blogg.se/
Postat av: Lilla Damen

Hej där... du får byta tillbaka till ZooPet, saknar dig där! Vad är en Blekingeanka för något?



2010-06-22 @ 21:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0