onsdagsnöjen

När vi skulle iväg till dagis imorse sjöng fåglarna så jag blev fnoskigt glad. Kanske finns det hopp om att det blir vår iår med. Börjar se fram emot att sitta vid ladgårdsväggen o dricka kaffe i den första varma solen... några veckor till så är vi där!
Lämnade stora på dagis o tog lilla med mig på utflykt. Vi (nåja, T sov) har köpt ankmat, fårmineraler o mängder av människomat så får jag bara hämtat hem llite mer hö så kan vi utfodra alla ett tag till. Men det är fruktansvärt trist på att lägga pengar på mat... så trist att jag blev tvungen att tröstköpa ingridienser för att kunna göra semlor.
Fick tankat bilen med så nu är man lagom fattig...
Väl hemma fick det bli lunch för T o mig och sedan har jag suttit i telefon med posten för att försöka leta efter min bokbeställning som skickades den åttonde o ändå inte dykt upp. Morr! Inga besked men jag skulle ringa igen senare o dyker den inte upp i slutet av  veckan får jag reklamera. Surt med trassel eftersom det lät så oerhört bra att kunna beställa till vettigt pris utan frakt. Andra har ju fått sina grejor utan problem o nu får de se till att hitta eländet för jag behöver lite mer att välja på i läsväg.
Förresten njuter jag av att vara nyklippt. Tvingade sambon att hjälpa mig igår så nu har jag axellångt hår som går att kamma iställte för en trasslig man. Blev nån slags pagefrisyr av det o förmodligen inte jämt någonstans men jag har ingen lust på att lägga mina pengar på frisörbesök just nu... (det kan ju bli en bokorder till)
Impectabeställningen är gjord med så om nån vecka kan jag ta fram jordsäcken o vakta brevlådan...

Kommentarer
Postat av: Sonja

Nämen nu blir jag lite avundsjuk, har du hört fåglarna kvittra lite redan, så trevligt.

Jag längtar verkligen efter lite vår nu, vintern kom sent men all denna snö och kyla gör det att den känns lång.



Kramisar!

2010-01-21 @ 17:31:57
URL: http://sonjac.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0