Bokfrågornas ABC - H

Nu kommer bokstaven H hos http://lillaosblogg.wordpress.com/

  • Vilken huvudperson i en bok tycker du mest om?
  • Vem är den ultimata hjälten i böckernas värld?
  • Och den ultimata hjältinnan?
  • Vilken är den bästa historiska roman du läst?
  • 1.Meeeeeeeeen! Hur skulle jag kunna välja en? Mary Russel i Laurie R Kings böcker kanske? Isf just nu
    2.  Pratar vi actionhjälte så kanske jag skall föreslå Dirk Pitt? o då snackar vi inte om hurt han är i den usla filmatiseringen av Clive Cusslers Sahara....
    3. För att fortsätta på actiontemat kanske jag skall svara Mercy Thompsson. Mekanikern som kan förvandla sig till en coyote och som alltid hamnar i trubbel med varulvar, vampyrer o annat i Patricia Briggs serie.
    4. Jag tyckte mycket om Sigrid Undsets Kristin Lavransdotter när jag läste den. Det kanske inte är den bästa historiska romanen men det är iaf en av dem som gjor störst intryck på mig.

    På det hela taget oväntat svårt att svara på den här omgången tyckte jag... Har över huvudtaget svårt för att plocka ut EN favorit när det gäller böckernas värld. Känns alltid som om jag missar en massa som borde nämnts då.


    Kommentarer
    Postat av: Lilla O

    Visst är det helt hopplöst att välja en. Så fort mitt inlägg var publicerat kom jag på andra alternativ, men så får det vara!

    2010-01-17 @ 21:01:58
    URL: http://lillaosblogg.wordpress.com

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0