Rätt åt dig!

Stephanie bor i London med sin man som är veterinär och sin son. Katie bor på engelska landsbyggden och har rätt nyligen blivit sambo med föreståndaren för traktens veterinärklinik. Det visar sig snart att de har än mer gemensamt - det är i själva verket samme man de bor ihop med, han delar sina veckor mellan de två kvinnorna. Till Katie har han sagt att han är skiljd och när de två kvinnorna avslöjar hans bluff vaknar tanken på att ta en riktigt rejäl hämd för hans svek Genom att inte låssas om att de avslöjat hans dubbelliv och sammarbeta i det tysta kan de utsätta honom för riktigt jobbiga upplevelser. Men är hämden verkligen rätt igenom ljuv?
Jag tyckte väldigt mycket om den förra boken av Jane Fallon som jag läste, "dumpa matthew". Tyvärr tycker jag inte att den här når upp till samma nivå. Det finns fortfarande mer bett än i ordinär chick-litt men storyn har liksom tagit slut långt innan boken gör det och jag har noll förståelse för varför någon kvinna överhuvudtaget vill ha ihop det med "pappfiguren" James, att Matthew i förra boken var lite träig var lättare att ha överseende med men här hade det behövts lite mer engagemang även i skildringen av den manliga huvudpersonen. Det räcker liksom inte med att skriva att han är charmig när nästan allt vi får exempel på visar honom bortgjord och uppblåst.

Rätt åt dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0