Händelser vid Green Oaks galleria

Kag läste om Catherine O`Flynns bok på flera bokbloggar och blev bara mer och mer sugen men det tog ett tag innan jag lyckades lägga vantarna på den. Det lät ju SÅ bra! Och till min stora förtjusning så tycker jag att den levde upp till förväntningarna.
Tioåriga Kate vill bli dektektiv, hon spanar på egen hand i omgivningen och bland butikerna i Grean Oaks Galleria. Hennes kollega i dektektivbyrån är en tygapa och hon är lillgammal och ett rätt ensamt barn. En av hennes få vänner är den tjugoårige Adrian som jobbar i sin pappas tidningsbutik i hennes hemkvarter. När Kate plötsligt försvinner spårlöst är det han som får skulden.
Tjugo år senare ser en av säkerhetsvakterna i gallerian en liten flicka på en av skärmarna från övervakningen, det är mitt i natten o när han tittar nästa gång är hon plötsligt försvunnen. Av en slump kommer han i kontakt med lisa som jobbar i skivaffären. Hon är less på sitt jobb, kunderna och på sitt liv som det ser ut. Hon har inte kommit över att hennes bror valde att försvinna för tjugo år sedan. Det enda livstecken hon får från honom är ett kasettband på sin födelsedag annars vet de ingenting om vad som hände honom sedan han valde att hålla sig undan efter att ha anklagats för Kates försvinnande. Lisa är övertygad om att han var oskyldig men kommer hon någonsin att få veta vad som hände?

Händelser vid Green Oaks galleria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0