farligt hög "att läsa"-hög

Min hög med böcker jag "måste" läsa växer i oroande takt... senast idag bar jag hem två nya från biblioteket....
Just nu håller jag på med "minnen av flykt" (Anne Michaels) o den är jättevacker men det går inte att läsa den fort. Samma sak med "sommarljus" (Jòn Kalman Stefánsson) som jag tjuvbörjat lite på.
Sen har jag "Stalins kossor", "Vindens skugga" och "Den siste läsaren" hemburna med... Inte så lättläst någotdera misstänker jag... 
Dessutom har jag två olästa från min bookdepotisory-beställning som väntar på uppmärksamhet...

Vet ni vad min starkaste känsla mitt i detta är? Jag vill beställa MER böcker. Lite galen är jag. 

Kommentarer
Postat av: Anna S (Bokstävlarna)

Jag håller helt med om "Sommarljus", den är vacker men verkligen inte lättläst. Jag förstår att du sneglar på annat under tiden, för man måste verkligen vara på humör för att kunna följa med i det där kringliga språket.



Så länge antalet olästa böcker hemma inte är fler än femtio så ser jag inga som helst problem med att beställa fler... Så jag antar att jag är lite galen jag med. ;)

2010-02-19 @ 14:20:43
URL: http://bokstavlarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0