bullmamma och baggbygge

Av nån anledning kan jag inte baka längre... Bullarna blir torra eller degiga och sockerkakan jag slängde ihop idag blev svampig. Dock ätlig så vi smällde i oss halva till efterrätt nu. Har bestämt mig för att enda sättet att få till det igen är övning. Borde ju duga som hönsmat iaf så totalt bortkastade pengar är det ju inte. Tror jag tappade handlaget när mamma var sjuk o gick bort för då var jag så ledsen så jag knappt åt o ännu mindre kände gför att baka.
I helgen gjorde vi ett nytt baggbygge. Förra försöket att boxa in honom stångade han sig ur på ett dygn men det här har hållt sedan i lördags. Förhoppningsvis finner han sig i sin lott för stångar han sönder denna med är nästa alternativ frysboxen. Försökte känna på damerna lite för att lista ut om det var barn på gång men de tyckte jag var ohyffsad så jag blev inte klokare. Hela gänget uppskattade dock att jag hade med mig torra brödskivor till dem.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Du är absolut otränad på att baka. Öva mer och mata fåglar och andra djur om det inte blir bra.

Nu blev ju jag sugen på hembakta kanelbullar... eller kanske lussebullar. Jag har saffran kvar, det blev inte av att jag bakade runt jul.



Kramisar Sonja!

2010-02-15 @ 19:56:54
URL: http://sonjac.wordpress.com/
Postat av: Ylva

Det går ju inte att känna på ett får om det blir lamm, de är för ulliga (våra) men man kan se när det är nära för då är juvren ballonger.

2010-02-16 @ 15:57:11
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: MariaH

Ylva; de uppskattade inte mina försök att studera deras tuttar...

2010-02-16 @ 20:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0