Club Dead, Dead to the world

Har fortsatt med Sokie Stackhouse-serie. SVT har ju börjat visa första säsongen av Tru blood som bygger på serien men jag gillar nog böckerna bättre...
I Club dead försvinner Sokies vampyrpokvän Bill i samband med ett hemligt uppdrag. Hon satsar allt på att återfinna honom eftersom hon tror att han är i fara - men är han verkligen värd det? Saken kompliceras av en attraktiv varulv med ett komplicerat kärleksförhålande och av Bills chef som hyser ett livligt intresse för Sokie. Ett intresse som kanske är mer besvarat än det borde vara?
Club Dead
I Dead to the world ser Sokie en naken man springa bredvid vägen när hon är på väg hem från arbetet. Ännu märkligare blir det när hon känner igen honom som Eric, vampyrbossen som hon motviligt jobbat för vid några tillfällen. Nu har han tappat minnet och en klan häxor är ute efter honom för att ta över verksamheten på vampyrbaren han äger. För att skydda honom får han gömma sig i Sokies hus. Något som från hennes sida är rätt ofrivilligt. Mitt i allt försvinner också hennes bror spårlöst.
Tycker attt den här serien är rätt mysig även om jag irriterar mig på sexscenerna som emellanåt är rätt taffliga. Kanske ingen stor litteratur men jag blir gad av dem och följer med förtjusningSokies trassliga kärleksliv... Halten varuvar o vampyrer kan jag då inte klaga på.
Dead to the World


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0