lördagsnöjen...

Boinstinkten har slagit till för fullt... Tvingade sambon att lyfta upp sängen så jag kunde städa under den o hade det inte varit för att magen protesterade mot städaktiviteter (förståndig bebis) skulle jag fortsatt med att kräva att han lyfte på soffan.. Tyvärr hittade jag inte biblioteksboken som gömmer sig. Får hoppas att vittrorna är klara med den innan lånetiden är slut.
sedan iväg till tippen o slänga en kärrlast skräp som mestadeles härstammade från köksrenoveringen. Alla i kommunen hade samma idé verkade det som så det blev rätt mkt köande för att bli av med skiten. Jag bar några symboliska pinaler o barnet tog en tupplur. Väl klara så åkte vi o käkade snabbmatslunch som belöning. Därefter stopp på biltvätt för att skura av kärran o så vidare till sambons kollega som hade erbjudit sig att skänka bort sitt gamla växthus. Det blir ett spännande pussel att sätta ihop det igen men ett projekt til kan ju aldrig vara fel? Bev bjudna på fika där o barnet försvann iväg på egen hand för att leka med deras barn (kvar satt jag helt förvånad, det är första gången hon vågat sig iväg så - börjar bli stor tjej på allvar) och var kvittrande glad o lycklig. Tills vi skulle hem. Då fick vi bära ut en iltjutande arg dam som INTE ville åka hem. Efter ett tag var hon dock rätt mutbar o kunde tänka sig att vara med o baka pitzza när vi kom hem. Medan degen jäste städade vi i hennes lekrum/gästrum som jag använt för att sortera bebiskläder och av nån anledning var jag JÄTTETRÖTT när pizzan var klar.
Nån borde förklara för mig att jag behöver vila lite med... men inte imorgon för då skall vi hämta halm om allt går i lås o den behöver jag för att stalla in fåren...


Kommentarer
Postat av: Sonja

Ha! ha! Vad du håller på, jag blir trött bara av att läsa om din dag ;)

Riktigt spännande med ett växthus. Hoppas ni får ihop det utan för mycket problem.



Kramisar Sonja!

2009-10-19 @ 19:45:46
URL: http://sonjac.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0