börjar vänta....

Har inte haft nån ork att blogga eller läsa utan allt har gått till att beta av vardagen. Nu är sista jobbveckan gjord. Jag kände på onsdagen att det började bli väldigt motigt o förvarnade om att om jag mår så här imorgon så jobbar jag inte. Det gjorde jag inte heller vilket kanske var tur eftersom jag lyckades knäcka till mitt bäcken så att alla promenader gör ont för att inte tala om sånna saker som att vända sig i sängen eller ta sig ur soffan. Joy of pregnancy! Kommer nog att sakna jobbet en smula, det är gott om trevligt folk där men samtidigt känner jag att det är hög tid att varva ner o ta det lugnt.
Nu är det tio dagar kvar till beräknat datum vilket innebär att om lite drygt tre veckor borde vi vara tvåbarnsföräldrar om allt går väl. (vilken jag, den här graviditeten, har varit långt ifrån att ta vör givet) Börjar så smått bli nervös o sambon fick en utskällning för dålig timing när han däckade i förkylning här i veckan. Inga sympatier för sjuklingen utan bara ett ifrågasättande om han hade tänkt att jag skulle behöva förs själv. Gravidhormoner gör en oerhört charmerande emellanåt. Är nog nerverna som spelar in med... för nu är det liksom lika troligt att det kan starta inatt som att det dröjer tre veckor... Kan behöva lite krämpor nu så jag har vett på att ta det någorlunda lungt kanske?
H börjar bli en smula otålig. I söndas föreslog hon att vi skulle åka till sjukhuset och plocka ut min bebis. Nu har det snackats om den där bebisen hur länge som helst utan att något hänt... Får väl se hur det blir med syskonkärleken när den väl anländer? (yllerligare ett skäl till nervositet)


Kommentarer
Postat av: Ylva

Vilken söt bild! Om du går över tiden får de väl kanske bestämma ett datum för att plocka ut bebin, men jag hoppas att du ska kunna föda vanligt och inte ta kejsarsnitt.

2009-10-24 @ 15:18:17
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh vad mysigt!

2009-10-24 @ 15:41:18
URL: http://minimallasblog.blogspot.com
Postat av: Sonja

Vilken rar bild. Jag tänker på dig :D



Kramisar!

2009-10-24 @ 22:30:37
URL: http://sonjac.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0