snor och sputor...

Har blivit lite väl mkt nattsuddande det sista.. Lilla T skaffade sig en förkylning o det är svårt att sova med en snorig bebis - tycker iaf den nervösa mamman  så det har blivit halvsova sittande med dnörvlande bebis uppalad på magen o kolla att hon verkligen andas... Frtfarande snörvlig men nu känns det som om hon tar hand om det lite bättre. jag kunde iaf sova en del inatt o nu hoppas vi att förkyningen ger sig. Pigg o glad i övrigt o äter som jag vet inte vad... hon hade lyckats g upp 500 g på en vecka konstaterade vi vid invägningen igår.
Igår fick H vacin mot svininfluensan. Det har tydigen diskuterats en he de på dagis för hon frgade tjugo gnger om hon skulle få spruta... väl där stack hon fram armen utan att tveka. Visserligen grät hon av sticket men det gicm rätt fort över o hon var verkigen tokduktig. mutade med gass efter o hon verkar inte ha så ont av sticket. ite svårt att somna igår men vad det beror på är ju oklart. Det första hon sa imorse var " nu ska jag visa mina kompisar att jag hade fått spruta!"
Idag har jag tagit med lilla T på utflykt, en halvtimmes bilkörning, tjugo minuters väntan o så få en spruta... jag som avskyr sprutor... fast den gjorde inte särskilt ont får jag erkänna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0