El Chocco, svensken i Bolivias mest ökända fängelse

Jag hade Markus Luttemans bok liggande på jobbskrivbordet ett tag o läste när det var lugnt. Jag är inte så mycket för biografier och historier ur verkliga livet. Den här tyckte jag att jag borde kolla in eftersom det är många killar som blir lockade av den. Kan förstå att det är lite rafflande med historien om jonas Andersson som fastnar i tullen med två resväskor späckade med kokain och döms till fängelse, ett straff som han skall avtjäna på fängelset san Pedro.
Det första han får höra efter ankomsten är "jag är ledsen min vän men jag tror inte att du kommer att överleva här inne" och med knarkkungar, mördare och maktkamper kunde det bli en riktig snaskig historia men jag tycker att författaren slarvar bort hela historien. det är styltigt, stappligt och sönderhackat o jag blir aldrig särskillt engagerad i Jonas vedermödor. Det jag kunde knyta an till var att han kom från Kungälv som är,nära mina hemtrakter. men samma dag jag läst ut den kom det in en gosse på biblioteket och talade om att det var den bästa bok han läst.
El Choco : svensken i Bolivias mest ökända fängelse

Kommentarer
Postat av: Åsa

Japp. Vi hade boksamtal i veckan som var och då var den otroligt populär bland vissa grabbar.

2009-05-09 @ 20:29:07
URL: http://wessand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0