ankreducering...

Nu har jag sålt en drake och två honor, hoppas de blir nöjda med bostadsbytet. Lite skönt att få mer plats o kunna slå ihop två grupper till en. Har bara sju stycken nu, får väl se om nån visar lust att lägga sig och ruva sedan för då lär det kunna öka fort igen... Iår skall jag iaf inte bli sittande med hela ällingkullen över vintern...
Appropå ruva så verkar två av maranhönorna fått för sig att de vill ruv, de ligger och skrockar i redet större delen av dagen. SAMMa rede oftast o kivas om äggen så att allt som inte är redägg av plast blir äggröra. Blir till att fixa ett eget rum med ett riktigt mysigt rede så de gör allvar av planerna..
Skall ställa mig och näta in lilla ankburen så att jag kan flytta över yngsta kycklingkullen, börjar bli lite väl stora för att bo nere i källaren. Få se om det blir en omgng dunollar till iår, jagar lite aracuanaägg bland annat men jag kommer att ha kläckaren redo ifall att damerna tröttnar på ruvningsprojektet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0