helgen

puh vilken helg.. vädret har gjort en alldeles vårkollrig.
Har gjort ett ankbyte, en av mina honor har flyttat och istället har jag nu en kritvit unghona i samma ålder. Tänkte sätta in en av hannarna och ev någon mer hona till henne men just nu litar inte ankorna på miog o det går ite att fånga in dem så ho har egen kupe men med utsikt till de andra. de har kollat i varandra genom nätet i utegården idag..
Dessutom blev vi till slut tvugna att slakta de övertaliga hannarna. Har fasat för det länge men nu var det för mkt slagsmål för att det skulle vara hållbart.
som tröst har jag nu fått mina första ankägg för säsongen. 
sen har vi varit o kollat på roliga saker som vedkap o plog... och idag var vi o hämtade ved hos C o J. Värt slitet för det trevliga fikasällskapet. Dessutom har jag fixat lite i trädgården (om än minimalt).
Men det har inte blivit mycket läst, har börjat på två böcker men får ingen riktig fart i nägon av dem (även om jag har höga förhoppnigar på den ena) Undra om det är motiverat att köpa mer vampyrer för att få fart på läslusten 
Imorgon är det dags för kusr. Jag vet vart jag skall men inte vilken lokal, lär nog lösa sig. Har packat block o pennor men lär komma rantande med huvudet under armen för jag är trött o snorig. man skulle nog inte ranta runt utan jacka bara för att solen visar sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0