Det lömska nätet

Jag gillar Helene Turstens deckare. Göteborgsmiljön, persongalleriet.. och det gör att jag kan förlåta vissa svackor. Tyckte nog att den här boken var bland de svagare. Är det en trend att deckarförattare en bit in i serien tröttnar på att få till deckarintreigen och hellre koncentrerar sig på huvudpersonernas liv och leverne? Irene Huss gillar inte sin nya chef, maken trivs inte på jobbet och modern trivs inte med livet.

Ett eldhärjat hus vid korsvägen skall rivas och i ruinerna hittas liket efter en man inmurat vid skorsten. När han identifieras visar han sig ha kopplingar till ett äldre mord som aldrig fick sin lösning.Samtidigt hittas två tonårsflickor mördade och kropparna har misshandlats svårt. Den gemensamma nämnaren för flickorna är chatkontakter på nätet, en tredje flicka är väldigt nära att föras bort och det brådskar att ringa in mördaren innan fler drabbas.

Rätt ok men lite hafsigt och spretigt tyckte jag nog eller är det bara mitt övergriniga jag som slår igenom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0