avslutning

Idag var det avslutning för eleverna på skolan, utomhus o "det har aldrig regnat på avslutningen hitills" Nehej tänkte pesemisten... o mycket riktigt så blev det gott om paraplyer under cermonin fast både elever o personal härdade ut bra (om än tryckande under tak och varandras paraplyn för att slippa bli genomlöta... Trevligt men lite vemodigt.
Det blev väldigt lugnt på skolan sedan... förutom lärarna då *s*
Personalen blev bjuden på smörgåstårta sedan, förstår inte varför man promt äter för mycket när man håller på? Alla gick in i boaorms-koma verkade det som men med lite kaffe på maten så kunde arbetsdagen slutföras.
Köpte jordgubar på hemvägen o hann reda upp mina mellanhavande med "mitt" bibliotek. Dottern hade tagit tillbaka de flesta av böckerna ur lämnas-högen o gömt dem väl men som tur var gick det bra att låna om. Råkade få med mig lite egen läsning också men med lite tur kan man låna om dem snart o få dem på sommarlån. (för jag har ju absolut inget på jobbet jag vill läsa.. nej då... bara en liiiiiiten hög som knappt välter)

Bestämde mig för att åka hem o hämta barnet till fots... dålig timing visade det sig. Hon hade klämt sig och var väldigt ledsen och för skadad för att gå en enda meter av hemvägen (en klämd finger gör faktiskt att man inte kan gå... iaf om man är tre..) Så jag var tämligen genomsvettig när vi kom hem... Som tur är så har svullnaden lagt sig redan o hon är sitt glada jag igen men jag får inte titta under plåstret ännu. Skönt att vi är lediga imorgon o kan ta det lugnt förutom nått enstaka ärende...
Sambon har sommarfest med jobbet idag så dottern o jag har festat på grillade kycklingben o potatissallad (fast den spottade hon ut) samt jordgubbar till efterrätt .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0