mödragymnastik...

Idag har jag mockat i hönshuset... det var tungt, svettigt, dammigt o pestigt men fint blev det. När allt var ute så slängde jag mig i poolen ett tag innan jag lyckades fixa nytt strö åt dem. Högst välbehövligt. Beodrade sambon att kånka på torvsäcken när den skulle flyttas för där kände jag att det gick en gräns för vad kroppen ville vara med på. Resten av dagen har jag tagit det lugnt eftersom magen kändes som en muterad basketboll efter motionspasset.
Har sämmre grundkondition den här gången och det straffar sig genast. Som tur är har foglossningskänningarna lugnat ned sig lite igen så då känns det uthärdligare. Blir det dessutom lite svalare väder så kommer jag kanske att slippa lite av de svullna benen... Det var lite lättare att vara varm o gravid på vintern än mitt i värmebölja. Men jag har inte uppnått flodhäststadiet ännu (även om det känns nära vissa dagar) så jag hoppas att det är svalare väder då. Tvivlar starkt på att jag kommer att vara i skick att ägna två dagar på raken åt stockholmssightseeing  när det närmar sig slutet, det klarade jag utan att blinka sist...
Så här såg magen ut den 20/6


Den här bebisen är förövrigt inte lika samarbetsvillig som sin syster, vid ultraljudet vägrade h*n posera utan la sig i konstiga vinklar eller imiterade en suddig vädersatelitbild över öststaterna.. Här ser man huvudet, nacken o ryggraden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0