trött, trött, trött...

fy vad jag är trött! delvis att skylla på att jobbet börjat igen men mest på att jag har svårt att släppa "vi de drunknade" i tid på nätterna. Inte första gången i mitt liv som läsningen går ut över nattsömnen men svårare att ta ikapp det nu... Nåja, det är nästan värt det.
Har hotat eleverna med att om de inte dämpade sig skulle de få sitta ute i snön istället för i biblioteket. Funkade hjälpligt.. o så har jag haft grabbarna grus inne o de kan inte låta bli att bröta, peta på saker o slå på varandra. märks att jobbet börjat på allvar iaf. Skönt att det bara är en dag till på den här arbetsveckan så man hinner återhämta sig någorlunda. Förkylningen har iaf lugnat ner sig lite...
O när jag körde hem hade de iaf plogat, ringde o frågade varför det inte gjorts o fick till svar att det inte gick att ploga när det var så lite. Ha! Som om det inte skulle gå att ploga undan de drivorna av modd som jag  körde igenom igår?  De hooppades säkert på att det skulle töa bort av sig själv. Delar av vägen var inte plogade, blir skoj om det fryser på..
i helgen skall jag avtomta här o slänga ut granen. Blir nog inte så jobbigt eftersom jag var sjuk o eländig o inte orkade släpa fram så mkt pynt.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Ta hjälp av vår psykfarbror som först skottade och sedan sa att han ville ha betalt.

2009-01-08 @ 20:16:30
URL: http://yfronten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0