skärseld..

vi fick ett infall o åkte till IKEA...
Låt oss säga som så, vi var inte de enda som åkt dit. kön därifrån var avskräckande redan den. Folk cirklade runt i jakt på parkeringsplats o jag tyckte synd om de som hade släpkärra o därmed var tvugna att hitta TVÅ platser... Mindre synd om idioter som glatt ställde sig mitt i vägen o väntade på att folk skulle lasta på o köra iväg. man kan ju låta folk komma föri så man inte blockerar upp allt. sambon körde förbi o det var nått hårstrå emellan,o nästa vända hittade vi en plats på utmärkt avstånd från ingången.
Väl inne var det lika bra att klara av mat på en gång. en evighets köande avbrutet av en kisspaus så hade vi betalt våra köttbullar o hittat plats. de har blivit vansinnigt snåla med potatisen tycker jag... å andra sidan såg jag förpackningaran som väntade på uppvämning så det är nog inget att sörja egentligen. Vi diskuterade om köttbullarna eller potatisen innehöll mest potatis o övergick till att diskutera om man med kol fjorton-metoden kunde avgöra ifall potatisen eller köttbullarna varit döda längst... nåja, jag slapp både laga mat o diska så jag gnäller inte så mkt egentligen
Fick äntligen tag i krokar så vi kan fixa upphägning för skitiga lagårds o trädgårdskläder i källaren o så lagerhyllor för att sortera upp saker i skafferiet samt en hylla att ställa undan barnets leksaker på i vardagsrummet. Få se om det förhindrar dem från att ta över varje yta? 
barnet ville åka hem, det ville vi med men vi var ju tvgna att betala grejerna först. Gissa om det var kö ut? Nåja, vi överlevde o fick in allt i bilen samt orkade med att handla mjölk, bröd o annat som behövde fyllas på. desstom lövbiff så jag tror att söndagsmiddagen är löst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0