seeegt

Gah, kände mig piggare o gick ända till brevlådan idag...  fick genast belöning eftersom det väntade ett paket med skojiga fröer på mig. Tebuske, kanel och tvättnöt. Spännande!
Matade ankor o höns... MEN vad sitter på hönshustaket? Sparvhökseländet!!! tur för honom att jag inte kommer åt honom där! Han skall verkligen inte sitta o lura på mina hönor! De fick stanna inne idag, kommer hökfan tillbaka så kammar han noll.
Myskankan han var på verkar iaf OK, hon fick gå med flocken idag men jag skall ha koll så hon inte får några infekterade sår
Sedan var jag så trött att jag såg stjärnor. Så pigg var jag visst inte iallafall. Blir till att stanna hemma o hosta ifred imorgon med. Men halsen känns faktiskt bättre idag så kanske vänder det nu?


Kommentarer
Postat av: Anna

Usch hoppas höken försvinner för gott från din gård! Hur söta som helst är de små nya pluttarna! Ha en skön helg!

2009-01-30 @ 08:22:22
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0