odlardrömmar

Så, nu har jag lindrat kliet i fingrarna o lagt en order hos impecta. Bantade den duktigt från de första vilda "vill ha allt!" som skulle kostat mer än sjuhundra spänn till mer sansade 200... kunde ha blivit lite mer men varken kronärtskocka eller rosenkvitten fanns i lager. Lika bra det dock. Är väl redan i senaste laget att så kronärtskockorna o jag vete sjutton var jag egentligen skulle plantera dem. Vore roligt att få tag i sorten Hergårds som är härdig om man vinertäcker väl.
Blev iaf Penséer,  balsamblad, knölvial o annat roligt. Skall gå igenom vad jag har kvar från förra året o sedan beställa mer grönsaksfrön från andra ställen. Vet inte hur grobarheten är på de sparade så det jag verkligen vill ha får jag väl provgro lite...
nepp, sängdags! *gäsp*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0