en bra dag

idag är det fredag, Hurra!! Har varit trött o seg hela veckan, det är en liten chock att vända tillbaka dygnet och det har varit en del att fixa med dessutom. Skulle tro att det lugnar ner sig lite redan nästa vecka. Idag har jag sjasast ut elever o först iväg dem till lektioner. Morsa/polis/ordningsvakt/bibliotekarie... man är väl mångsidig. Håller på att försöka sy ihop ett författarbesök o blir ännu tröättare av allt som skall ordnas. Visste inte att det var så mkt jobb faktiskt men det är lite spännande med. Hoppas bara det blir av nu och att det blir BRA eftersom valet av författare till största delen är mitt. Tror det kan bli skitbra rent ut sagt men samtidigt har jag mardrömmar om att det skall bli en flopp... Det är bara min kariärlystna del som talar tror jag, vore en fin merit om allt går i lås o alla är nöjda.
Nåja, dags att släppa jobbet ett tag. C ringde o frågade om jag hade bråttom hem eller om vi kunde ta en fika eftersom hon var i stan. Rusade glatt iväg efter jobbet o fick lunchsällskap o hann prata lite i lugn o ro. Även om själva maten inte var nån höjdare var sällskapet det defenetivt. Fick även handlat mer mat till de små undulaterna men glömde i princip allt annat.. Nåja, vi klarar  oss nog ett tag på det som finns hemma - jag gillar att hamsta föråd.
Barnet fick ett pussel, inget med knoppar utan riktiga bitar, om än bara nio stycken. Stor succe men hon lägger det rätt innovativt. Nu har jag matat ankor o höns, fått kaffe o tänt i pannan. Känner för att tillbringa resten av kvällen under en filt men får väl komma fram för mat... Hoppas det blir lite mildare väder imorgon, bara fyra minusgrader men bitande kallt o jag har ont i händerna eftersom jag slarvat o inte tagit på mig vantarna så fort jag varit ute.

Kommentarer
Postat av: Cornelias Cottage

Hmmm..tror inte min förra kommentar kom fram. Eller?? Hur som - trevlig helg och tack för titten hos mig =)

2009-01-17 @ 14:38:48
URL: http://www.corneliascottage.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0