bläh...

Jaha... nu är det -12.6 ute. Har matat ankor o höns rejält så att de hopperligen skall hålla värmen, var rätt ok temp inne hos bägge gängen. Hönsen värmer upp sin lilla stuga hyfsat för den är rätt så isolerad  o ankorna har sin värmelampa. Får bli en utflykt till lantmännen o fylla på matföråden med. 
Min hals kliar, näsan är fll med snor o jag är på väg att bli rejält förkyld IGEN. Det är inte rättvist!
Nått som inte heller är rättvist är att min lilla mamma inte fick bli frisk. hade hon funnits kvar i denna världen hade hon fyllt 60 år imorgon. Fy katten vad jag saknar henne!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag förstår att det känns tomt utan din mamma. Stor kram till dig!

Krya på dig!

2009-01-05 @ 10:29:07
URL: http://minimallasblog.blogspot.com
Postat av: Lotta

Ja gud va kallt det blivit. När jag kom ut till mina svanar så hade de istappar på vingarna och gud va dåligt samvete jag fick. Ankorna hade gått in i huset med där var då lika kallt. Jag sprang o öppnade stalldörren och skulle fösa dem dit.

När jag började fösa dem så flaxade de så lyckligt ut på gården och jag som trodde de var nästan döende.

Fast nu ska de minsann vara i stallet, iof är det inte värme där men betydligt varmare än ute.

Dammen hade frusit ordentligt inatt o de hade nog badat och vattnet frusit på fjädrarna.



Det ska bli plusgrader snart sa gubben min:)

Min näsa höll på att frysa sönder när jag var ute...burr

Måste åka o handla och hoppas bilens lås funkar nu bara;)



Kram

2009-01-05 @ 11:38:25
URL: http://batslycke.blogspot
Postat av: Lotta



Måste vara fruktansvärt att förlora sin mamma:( stackars dig....!

Tänker på dig



Kram Lotta

2009-01-05 @ 11:40:01
URL: http://batslycke.blogspot

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0