en solig söndag...

Idag har jag njutit av solen, djuren med även om inte vi var ute med katerna, de är fortfarande inte helt säkra på det där med att komma när man ropar. Några dagar till så har det nog fattat det.


Hönorna riskerar att få "rumsarrest" tills det börjar komma grönt. de hade pressat sig igenom staketet och hittat fågelmatningen, mycket gott fanns det under den tydligen... och jag som satt den utanför för att de INTE skulle gå i värsta fågelbajset o rota...

visst är han stilig Tandoori? 

o så en av fruarna...

och ankorna njuter av solen, de hittar till o med saker att käka när de är ute o knallar men det märks att de är mer på sin vakt än innan höken var här (den tror jag vi skrämde ihjäl när jag o hunden jagade bort den sist). Har fortfarande tretton ankor kvar, måste ju göra mig av med några så småningon. Särskillt som de lär bli fler i sommar med och av tio ankor  kankse inte alla vill ruva men säg att hälften är sugna så kan det lätt bli fem gånger tio (eller fler) ällingar och börjar de tidigt kan de hinna med två kullar... Blir mååååååååååååååånga ankor det. Skall nog försöka sälja några för jag vill inte behöva nacka alla övertaliga...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Oh så många ankor du hade:) mysk hade jag för många år sedan...men det kanske jag redan har sagt.

ja man får sälja av lite då o då så man får plats med nya små mirakel.

Vad är det för hönsraser du har då?



Ha det så bra

2009-02-04 @ 15:01:25
URL: http://batslycke.blogspot

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0