gäsp...

-vi gå upp nu! mammma!
-ämf?


Men naturligtvis slutar det med att barnet vinner, sovmorgon får jag väl återgå till att ha när jag blir pensionerad?
termometern visade 10,6 när jag kravlade mig upp. ante mig att det skulle fortsätta vara kalla nätter eftersom småfåglarna länsade fröautomaten på bara några timmar igår. Jag hoppas att fröerna skall räcka till på måndag för jag kommer inte iväg för att handla mer innan dess.
Om allt går i lås kommer jag att möta upp en person som lämnar kläckägg till mig senare idag. Hoppas på lite nya isbarhönor och de borde i så fall hinna börja värpa redan iår om de kläcks tidigt. Tänkte slänga in några av de egna äggen i kläckaren med. Lite spännande att se om de är befruktade över huvud taget. Längre fram skall jag kläcka Faverolleägg med o kanske något mer... (går ju alltid att bygga ut om hönsen inte får plats, eller hur?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0