A till Ö, trettonde bokstaven

Äntligen fortsätter Malins bokutmaning... men att det har varit en lång paus fick mig inte att bli snabb direkt... Men NU har jag iaf klurat ihop mina svar.

Trettonde bokstaven ut blir J. Utmaningen är att nämna en bok OCH en författare på bokstaven. Någon som ni gillar, avskyr, skrattar åt, gråter till, skräms av. Ja, listan kan göras lång men motivera ditt val så vi vet om vi ska hänföras eller skrämmas bort. För er som vill finns också kategorin litterär karaktär att lägga till.

Elsie Johansson, Glasfåglarna är en av de böcker som jag faktiskt kommer ihåg även om det är flera år sedan jag läste den.

Judasbarn, Carol o Connor(?). En deckare med lätt övernaturliga inslag. Tyckte att den var fantastisk när jag läste den för några år sedan.

James Herriot är en psedonum så så borde James duga som litterär karaktär, jag älskar böckerna om landsbyggdsveterinären i Yorkshire

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0