snorig jul?

Förra året låg vi däckade hela julhelgen, släpade oss upp för att fixa gran o skinka men inte mycket mer... Hoppades på en bättre jul iår men vi får se för nu snorar o hostar tre av fyra. Ingen verkar må riktigt sjukt än så länge men det är ju tveksamt om vi kan ta emot några gäster. Skall städa iaf så länge jag orkar för det blir lite mysigare julstämning då ju.
Igår gjorde jag mitt årliga svärande kakbak... har två sorters kakor som jag brukar göra o jag får liksom inte fason på dem... Fik slänga en deg för jag glömde bakpuver o rädda den andra med mer smör. fattar liksom inte idén att göra kakreept med mindre smör o soker - det blir ju liksom inte nyttigt för det? Resultatet blev iaf rätt ok. Kommer det inga på födelsedagsfika får jag väl äta upp alla själv. Jag envisas inte med dem för gästernas skull utan för att jag tyker att det hör till julfirandet för mig. Sambon kom o skrattade åt mig o mina muttrade svordommar, han har sett det några år nu... men jag får skratta åt honom när han försöker få til den perfekta knäken istället... Iår blir det nog ett försök med miroknäk.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag gör också några såna där "svärsaker" till jul. Hur dum är man? Men dom hör ju till!

2009-12-22 @ 10:56:14
URL: http://wessand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0