Manuskriptet


Litteraturproffesorn Francis tvingas undervisa på en kurs fast han begärt att vara undervisningsfri för att skriva på sin bok. Motvilligt infinner han sig på första föräläsningen o blir förtrollad av en av studenterna, han kan inte sluta tänka på henne oh tar reda på att hon heter Nadia. Hans förälskelse tilltar och hon frågar plötsligt om han kan tänka sig att handleda hennes uppsats. Handedare och student, gamma och ung... det är mycket som talar emot hans förtjusning och han vet inte riktigt hur eer om han skal våga närma sig henne som något annat än handledare eller vän. I samma veva får han ett gammalt manuskript som har kopplingar till Nadias forskning.
Det här var en sån bok där jag irriterar mig på karaktärerna... De känns så platt o huvudpersonens tjuskraft på det motsatta könet gör mig ite avogt inställd. Det var inte i första hand kärlekshistorien som intresserade mig utan jag gillade att läsa om intrigerna, motsättningarna oh avundsjukan på instutitionen för litteraturvetenskap. Roligt var okså att författaren, Henrik H Langeland, skriver in sig själv i handingen genom att ge en föreläsning vid instutitionen och bli föremål för Francis svartsjuka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0