söndagsnöje?

Sambon glömde det där att man skal vara försiktig när man jobbar med knivar... Han arbetade inte på egen hand men däremot fick han ett jack i benet. Inte allt för otäckt men jag tejpde ihop det så gott jag kunde o beodrade att vi skulle försöka få nån läkare att sy ihop det eftersom det kändes tryggare. Iväg i bilen med barn o sambo, hunden in i huset men hönsen fick gå lösa för det fanns det inte tid för att rangera med.
Åkte till närmsta akut - som visst var under nedläggning så de var ingen akutmottagning längre. eller hur det nu var? egentligen hade de ingen där som kunde sy ihop det men de skakade fram en iaf (gulliga människor!) o efter en dryg timma kunde vi åka hem igen med hoplappad sambo. Fyra stygn fick han men läkaren tyckte att jag gjort ett bra jobb med ihoptejpningen så nu kan jag vara mallig ett tag över det.
Igår fick jag jaga optiker o idag läkare... som tur var var läkaren mer serviceminded....
Förresten har sambon limmat ihop mina glasögon. Funkar bra så här långt men jag får nog se till att hitta nån back-up.
Åt kräftor på kvällen, tyvärr var de inget vidare goda. smakade mest segt, torrt och dyigt.

Baggen verkar iaf ha klarat flyten fint. Han kom fram ihop med damerna o jag fick till o med klia honom lite. Framför allt har de hållt sig på insidan av staketet så här långt.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Du har två farmar att ta hand om helt klart.

Och lägg ner sjuksköterske/läkartankarna, vi behöver dig på tullen. =)

2009-08-30 @ 22:32:55
URL: http://wessand.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken tur att det gick så bra, det låter läskigt!

2009-08-31 @ 20:57:26
URL: http://minimallasblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0