rörig start...

Började dagen med att svärande halvvaken montera ihop katternas resebur. Hade monterat isär den för den behövde skuras ur innan de kunde åka i den (kan ha NÅTT att göra med att ankorna åkt i den innnan?) och eftersom den inte torkat monterade jag inte ihop den igår. Gissa om man ångrar den under tidspress?
Fick till slut ihop det och ätit frukost. Hungriga katter (ingen mat sedan gårdagskvällen, dvs halvt ihjälsvultna) blev förvånat inskuffade. Lillkatten blev rätt förvånad över att INTE få följa med o barnet hade nog velat förlja med till djurdoktorn men gav sig när hon insåg att jag skulle till jobbet sedan. Iväg for vi med protesterande katter och laddad GPS... Till Borås gick det på autopilot men sedan var det en hel del snirklande för att hitta fram. Något senare än avtalat kom vi fram o levererade katterna. Enda gnisslet var väl att de tyckte att jag skulle hämta dem klockan sex men då blev jag sur och sa att det kunde jag ju fått veta tidigare eftersom jag inte ville vänta kvar i två timmar men det löste sig faktiskt utan blodsspillan. Känner mig rätt elak som lämnade dem där o hoppas att de inte skall må allt för dåligt efter.
Snirklade tillbaka till jobbet o parkerade. Möttes av en man i neongula arbetskläder som tyckte att jag inte skulle stå på parkerngen utan på skolgården för de skulle måla nya fina steck för parkeringsrutorna... Samtlig personal hade jagats ut för att flytta bilar så det såg lite lustigt ut. Speciellt med bakgrund av skylten som säger att motortrafik är förbjuden mellan 7 och 17..

Kommentarer
Postat av: spiderchick

vitlök är inte så gott... tycker jag... =)

2009-08-18 @ 14:30:31
URL: http://spiderchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0