lättltuggat o lättspytt...

jag har akut fått försöka läsa in mig på det lättlästa sortimentet. jag måste ju ha nån koll på vad jag pratar om när jag står framför hyllorna... men det är lite som att tvingas äta barnmatspuré när du är van vid fiber o tuggmotstånd. puré är helt ok när du inte har tänder men det innebär inte att den måste smaka äckligt... Jag blir så frustrerad emellanpt. Ett o annat guldkorn har jag hittat men samtidigt finns det så mkt moraliserande historier o historier som är tunnare till innehåll än till omfång.
Formen på vissa påminner mig alltför mkt om de barnböcker en kompis till mig sparat för att de var vanliga i hennes uppväxt. I den får man noga veta att den som röker pipa o svär är dåliga människor o aldrig kommer till himelen om de inte bättrar sig o börjar tro på Jesus... väldigt mkt moralkakor helt enkelt.
försökte sticka den i händerna på sambon för at han skulle se vad jag klagade på men han försvarade sig hårdnackat. Jag försöket igen o sa "läs o lid". då tyckte han att jag skulle tänka över om jag verkligen tyckte att det var en bra fras för att inleda mina boktips..
Fast det fanns ljuspunkter som sagt var... men jag känner ändå att jag är över puréstadiet. på bokmässan får jag tröstshoppa några tegelstenar som motvikt tror jag...

Kommentarer
Postat av: Linda

Det låter som halvjobbig böcker helt klart.



Och hade du bott närmare, hade du gärna fått följa med mig till arkivet! :P

2008-09-23 @ 11:58:03
URL: http://lindashusablogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0