kulturfyra om bokmässa och annat

har hoppat över två kulturfyror eftersom skallen snurrat av omställningen att börja jobba en nu är jag tillbaks på banan igen.
Veckans kulturfyra 

1. Har du varit på Bokmässan någon gång? I så fall: vilket är ditt bästa minne därifrån? Om du inte varit där, är det något du drömmer om att göra?

2. En bok som ska presenteras på bokmässan är SMS-boken, skriven av en mängd författare. De bästa SMS:en har valts ut. (Jag har skrivit lite om den här.) Vad tycker du om SMS? Kan det bli bra litteratur av SMS, eller förstör det vårt språk?

3. Idag har jag varit på en förhandsvisning av en film som heter Fishy och är inspelad i förorten Fisksätra i Stockholm. Vad tänker du på när du hör ordet stockholmsförort?

4. Filmen Fishy handlar om två helt olika människor som blir förälskade. Vilken är din favorit bland kärleksberättelser: det kan vara på film eller i bok eller i konst, eller på teater.

1. Senast i torsdags och åtskilliga år dessförinnan. Roligaste minne är nog att jag faktiskt hann se Douglas Adams (Liftarens guide till galaxen)live ett år, det var en väldigt lång man kan jag meddela. känns lite exklusivt nu när han är borta o då det begav sig var jag tämligen imponerad eftersom liftarens guide gjort stort intryck på mig.
2. SMS är bra för korta mieddelanden men bjuder in till missförstånd min telefon gör intressanta gissningar om vad jag vill skriva. skiva ville jag ha men den försökte med skit.
3. Betong
4. Jag är svag för Eponines olyckliga förälskelse i Marius i les Miserables (men det gäller nog främst musikalversionen av historien o inte Hugos roman i samma utsträckning). Där går hon o trånar men han ser henne knappt... Story of my life liksom. Iaf i tonåren *s*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0