kinkig..

Av det stora ovädret blev det... ett evigt pissregn men inte mkt värre blåst än vi haft dagar då de inte varnat alls.
Bara att tacka för regnet eftersom jag fyndat växter på blomsterlandets utförsäljning. Gillar den där desperata höstutförsäljningen när de vill bli av med perenner, buskar och träd som inte kommer att gilla att stå oplanterade under vintern. Förra året fyndade jag ärbuskar o iår blev det hule, ameriakanska blåbär, japansk lönn och så ett valnötsträd. Måste sett kul ut när jag envisas med att lirka in ett helt träd i kombin? Det är ju högst osäkert om valnöten klarar sig här eftersom det egentligen är fel zon men jag kunde inte motstå att pröva. hur som helst är allt planterat nu och när det regnar så här lär jag slippa gå o vattna.
Funderar en del över min läsning, jag har blivit lat och kinkig. Jag läser inte varje dag o jag hittar sällan något som jag tycker om. Ofta har jag en rejäl distans till texten och blir inte förtrollad och uppslukad. Saknar den där upplevelsen av att ge mig hän och undrar hur sjutton jag skall lyckas stimulera eleverna till att tycka att det är kul med läsning när jag själv knappt orkar läsa? jag som läste jämt???
Jag har den senaste månaden bara läst fyra böcker (om man undantar alla lättlästa som jag fick panikläsa) varav tre var rätt tunna ungdomsböcker.Det var ju vad jag brukade konsumera på en vecka  före det stora meningslöshetsträsket? kan ju inte skylla allt på att barnet tar tid för det går ju att läsa när hon sover eller är sysselsatt med nått uppslukande.
Vad katten skall jag ta mig till? med en rejäl spark i baken kan jag tvångsläsa ungdomsböcker till jobbet men hur inspirerande är det att prata om dem när man bara tvingat sig igenom dem? Min nya slogan är tydligen "läs o lid"? Får väl se till att få lagt vantarna på "breaking dawn" så jag kanske kan få en bok som kan hålla upp intresset så jag läser ut den snabbt (även om det gärna sitter en sur liten röst i huvudet o gnölar om taskigt språk o att det i grunden är fånigt brukar jag kunna njuta av läsningen under vampyrfrossan).

Kommentarer
Postat av: Anonym

precis som du fyndar jag träd o perenner i sista minuten. på hösten..ser himla bra ut i plånboken;)



varför måste du läsa så mkt böcker föresten?

Inte lätt att tvingas precis;/



Ha det så gott

2008-10-07 @ 18:52:49
Postat av: Lotta

Det var jag förstås;)

2008-10-07 @ 18:53:54
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0