min bil - förädaren!

Idag körde jag till jobbet med hårfina marginaler för att behöva tanka... Räknade kallt med att det skulle gå att rulla från joet till macken om det krävdes men så skarpt läge blev det inte. Däremot har jag fått fler gråa hår till samlingen för när jag skulle till att tanka får jag inte upp luckan till tanklocket! Panik! Låste o låste upp men luckan satt där den satt... Gick in på macken o frågade om någon visste vad man skulle göra. Tjejen i kassan muttrade något om låsolja men jag sa att det hade kanske funkat om man kom åt låset...  En kille som köpt sig en korv tyckte synd om mig, förbarmade sig och följde med ut för att titta på det hela. vad händer? Jo, när jag demonstrerar att jag låst o låst upp o knuffar på luckan igen så går locket upp! Äntligen! Kunde inte bilskrället kunnat ge sig lite tidigare så att jag sluppit skämma ut mig?
Nåja, det var bara att tacka för hjälpen, tanka förädaren till bil o åka hem.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Var det minusgrader... tänkte om den frusit fast lite?

2008-11-26 @ 12:33:57
URL: http://sonjac.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0