Kulturfyra om alkohol och poesi

veckans kulurfyra

1. Han dricker aldrig alkohol, bland annat för att han tycker att baksmällor är jobbiga och tar så mycket energi. Har du något knep mot baksmälla?

2. Sulo äter ekologiskt odlad mat. Väljer du ekologiskt någon gång? Varför/varför inte?

3. Sulo har satt musik till Ernst Brunners dikter. Det har blivit rockigt och souligt och bluesigt. Har du någon favoritpoet?

4. Ibland gör jag intervjuer här i Kulturbloggen. Vem vill du att jag ska försöka intervjua?

1. sluta drick i tid(präktigt men effektivt)
2. Försöker fixa egen mat med ekologiska metoder även om vi är långt ifrån självförsörjande, tycker att oskicket att frakta runt råvaror och mat kors o tvärs är absurt.
3. Inte en favorit men flera husgudar. Hjalmar Gullberg, Dorothy Parker och Nils Ferlin bland annat.
4.Har inga önskemål just nu... men kommer jag på alla bra svar om ett tag så återkommer jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0