sorg, framsteg och födelsedagsförberedelser

Stora städracet fortsätter. det är tur att födelsedagarna o högtiderna är utspridda så man få till sånna här storröjningar. fint blir det iaf!
Hos kycklingarna är det sorg idag, såg att en av de små såg ruggig idag men hoppades att värme o mer käk skulle hjälpa. Tyvärr gjorde det inte det utan jag hittade den död idag. Övriga äter bra o är pigga men jag skall ha lite extra koll på dem nu över helgen.
Framstegen då? Jo, eftersom ankorna fortfarande ser på oss med skeptiska ögon så känns det inte tryggt att de så småningom skall knalla lösa på tomten så nu har jag gett mig sjutton på att tämja dem. Så nu är det hårda pix. Inte en matbit till ankorna om den inte serveras av någon... o redan efter tre dagar börjar de plötsligt tycka att det är trevligt att se mig. idag vågade de till o med äta av maten fast jag hade handen vilande på skålen och jag blev riktigt stolt över dem.
Har bakat kanelbullar som blev lite mysko... får fundera på om det går att bjuda på dem eller om vi får hitta på nått annat- Å så har jag bakat en toksmulig kardemummakaka och en sockerkaka som skall bli tårtbotten var det tänkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0