bil igen!

Nu har jag köpt en ny bil. Eller ny o ny... den är från 97 men för mig är den ny. Måste byta avgassystem på den för det har börjat låta men det gjorde ju att jag kunde pruta... Det irriterar mig lite att den är inrökt men det skall väl gå att få ordning på - får bli mycket körning med öppna fönster ett tag tills jag knäckt det problemet.. Kommer säkert att hitta femtielva andra småfel på den men jag tycker faktiskt om att köra den. Skinnklädsel o bekväma stolar samt elhissar på både fram o bakrutor var liksom inget jag trodde skulle rymmas i min bilbudget på ett tag. O ACn funkar minsan.
Det är SÅ skönt att inte behöva bråka om samma bil, jag kan åka iväg när jag vill utan att planera en eighet först och sambons humör blir mer harmoniskt när han slipper vara utlämnad till kollektivtrafiken.
det är iaf en punkt på listan som kan bockas av... återstår att hitta ett jobb med så man har lite att shoppa upp.

i övrigt har jag träningsvärk efter allt trädgårdsarbete och då har jag inte ens börjat gräva i nått land ännu.. lovande detta... mina armmuskler kanske uppnås spagetthistorlek med lite tur?   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0